The Fashion and the Consumption of Identities in the Contemporary Context

Authors

  • Luísa Pires Moreira Bessa Universidade Anhembi Morumbi

Keywords:

fashion, consumption, identidy, housekeeper

Abstract

This study focuses on how the democratization of fashion and the socioeconomic context interfere with the construction of the identity of the consumer fashion, focusing on this behavior in certain professionals, who are the group of maids.

References

ARAÚJO, M.; NEVES, J.; NEVES, M. O impacto da globalização e do multiculturalismo no design de moda. In: PIRES, D. B. (Org.). Design de moda: olhares diversos. São Paulo: Estação das Letras e Cores, 2008. p. 163 - 195.

CAMPOS, G. B.; PRECIOSA, R. Arte e design como práticas criativas frente ao contemporâneo. In: PIRES, D. B. (Org.). Design de moda: olhares diversos. São Paulo: Estação das Letras e Cores, 2008. p. 207 - 218.

CIDREIRA, R. P. Os sentidos da moda. São Paulo: Annablume, 2006.

MESQUITA, C. Moda contemporânea: quatro ou cinco conexões possíveis. São Paulo: Editora Anhembi Morumbi, 2004. MIRANDA, A. P. de. Consumo de moda: a relação pessoa-objeto. São Paulo: Estação das Letras e Cores, 2008. PEREIRA, C. Manual da empregada doméstica. São Paulo: Edições Loyola, 1992.

SANTOS, J. F. dos. O que é pós-moderno. 6. ed. São Paulo: Brasiliense, 1989.

Published

2021-02-08

How to Cite

Bessa, L. P. M. (2021). The Fashion and the Consumption of Identities in the Contemporary Context. TRANSVERSO, (2), 96–105. Retrieved from https://revista.uemg.br/index.php/transverso/article/view/5401