PHOTOGRAPHIC PRODUCTION THROUGH TOUCH AND SOUND
AN EXPERIENCE WITH BLIND STUDENTS AND LOW VISIO
Abstract
We commonly understand paradoxical imagery reflections for the blind and low vision. Such a scenario becomes even more complex when it involves the production of photographs. In opposition to this panorama, we present in this article some results of the universal Extension project A fotografia e o sentir (Universidade Federal de Campina Grande, PB). The text proposes a debate on methodological resources with a focus on accessibility and inclusion, the use of multisensoriality for the construction of imagery when exploring auditory and tactile stimuli, as also the importance of providing the role of emitter and creative source to the non-seer student. Intending, in this way, to encourage freelancers and builders of their own know ledge. The theoretical path involved Barbosa (1999, 2007), Vygotsky (1997), Schafer (2003), Merleau-Ponty (1994), Alves (2009) among others.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.