One A guide to remote teaching: from concept to technical tips

Authors

Abstract

The need for social distancing due to the COVID-19 pandemic in 2020 resulted in the intensification of the use of digital technologies in teaching with the adaptation of in-person activities remotely. Thus, the objective of this work was to present different programs, platforms and content available to help teachers in remote classes. Also, some resources available were addressed so that, while preserving social distance, the quality of teaching and the well-being of students and teachers is preserved. In addition, concepts about remote learning, software that can be used in the development of classes, applications, platforms that can be used for meetings synchronously and additional applications to test knowledge and create interaction with students were indicated. Furthermore, the problems caused by excessive use of the Internet. Promoting this content in addition to aid, I encourage educators in this arduous and difficult task for the second year of the pandemic.

Author Biographies

Marcieli Dias Furtado , Universidade Federal de Pelotas - Doutoranda em Clínica Odontológica

Formação técnica - Curso Normal (Séries Iniciais) realizado no Colégio Municipal Pelotense, Cirurgiã-Dentista e Mestre em Dentística pela Universidade Federal de Pelotas (UFPel), Doutoranda em Dentística (UFPel). Bolsista Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior, CAPES.

http://lattes.cnpq.br/7021286798271163

Heloysa Talia Schwengber , Universidade Federal de Pelotas -Graduanda em odontologia

Graduanda em odontologia - Universidade Federal de Pelotas. Bolsista de iniciação cientifica pelo PBIPIT/UFPel

Wellington Luiz de Oliveira da Rosa, Universidade Federal de Pelotas- Professor Doutor - Departamento de Odontologia Restauradora

Mestre em Dentística pela Universidade Federal de Pelotas (UFPel/RS), especialista (MBA) em Gestão Estratégica de Negócios (UFPel/RS), Doutor em Materiais Odontológicos (UFPel). Professor na Faculdade de Odontologia (UFPel). Atua em biologia celular e molecular e engenharia biomédica. Trabalha nas áreas de propriedade intelectual (patentes, prospecção tecnológica, transferência de tecnologia), e em ensaios clínicos e revisões sistemáticas com meta-análise.

http://lattes.cnpq.br/6148503685425416

Adriana Fernandes da Silva, Universidade Federal de Pelotas - Professora Doutora - Departamento de Odontologia Restauradora

Mestre em Dentística pela Universidade Federal de Pelotas, Doutora em Biologia Buco-Dental pela Universidade de Campinas em morfologia e Pós-doutora pela University of Michigan (USA) em Engenharia Tecidual. Docente permanente da Graduação e Pós­-Graduação em Odontologia da UFPel. Produziu mais de 60 artigos científicos, fez parte de 15 patentes, publicou livros, um recente chamado "Sinais, além da criatividade".

http://lattes.cnpq.br/5446173047870288

Published

2022-05-27

How to Cite

Dias Furtado , M., Talia Schwengber , H., de Oliveira da Rosa, W. L. . ., & Fernandes da Silva, A. (2022). One A guide to remote teaching: from concept to technical tips. SCIAS - Educação, Comunicação E Tecnologia, 3(2), 6–27. Retrieved from https://revista.uemg.br/index.php/sciasedcomtec/article/view/6061