PLAYING THE LIBRARY ON THE NET

BUILDING A READING PROJECT

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6197

Abstract

The Rede de Leitores project was created before the COVID-19 pandemic, but had to be postponed due to the remote teaching in 2020, with the purpose of inserting literature in Elementary School II at the Eliezer Steinbarg Max Nordau private school, in Rio de Janeiro. Therefore, in 2021, the project was reborn with the needed adaptations regarding social distancing and the hybrid teaching regime. The main goal of the project was to establish a literary reading of books without the charges usually given in the school environment, which ended up culminating in significating milestones during the school year. Finally, it was possible to see a greater and larger engagement of students from Elementary II regarding reading in their daily lives and even inserting their respective families in the project so that they could exchange reading experiences.

Author Biographies

Rafaella Giordano, UFRJ/Aluna especial do Mestrado em Linguística Aplicada

Licenciada em Letras pela UNIRIO e aluna especial no Programa Interdisciplinar de Pós-Graduação em Linguística Aplicada (UFRJ)

Gabriel Lanhas, UFRJ/Mestre

Mestre em Teoria Literária (UFRJ) e Doutorando (PUC-RIO)

Elis Sezana Spyker da Costa, UFRJ/Mestra

Mestre pela UFRJ

Daniele Costa de Lima, UFRJ/Graduada

Licenciada em Letras pela UFRJ

Ana Carolina Logello, UNIRIO/Graduanda

Licencianda em Letras pela UNIRIO

Roberta Macedo, PUC-RIO/Doutora

Graduada em Pedagogia pela UERJ, com especialização em Psicopedagogia pelo IBMR, Mestra e Doutora em Educação pela PUC-RIO

Paulo Miragaya, UFRJ/Graduado

Formado em Psicologia pela UFRJ, com especialização e residência em saúde mental e psicanálise

Eduardo Sperandio, UERJ/Graduado

Licenciado em Física pela UERJ e Especialista em Ensino de Ciências pelo Colégio Pedro II

Thelma Polon, PUC-RIO/Doutora

Graduada em Pedagogia pela PUC-SP, Mestre e Doutora em Educação pela PUC-RIO

Published

2022-10-05

How to Cite

Giordano, R., Lanhas, G., Sezana Spyker da Costa, E., Costa de Lima, D., Logello, A. C., Macedo, R., … Polon, T. (2022). PLAYING THE LIBRARY ON THE NET: BUILDING A READING PROJECT. SCIAS - Educação, Comunicação E Tecnologia, 4(1), 127–140. https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6197