Avaliação da aprendizagem na Educação Básica no contexto do ensino remoto
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v3i2.6241Abstract
This article aims to discuss the process of learning evaluation in Basic Education, in the context of remote teaching. The study, carried out in the context of the Postgraduate Program in Science and Mathematics Teaching (PPGECIMAT) at the Universidade Franciscana (UFN), has a qualitative, exploratory and bibliographic character due to the intention of discussing a phenomenon present in the current social context. The data collection occurred through an online questionnaire, answered by teachers of Basic Education in the central region of Rio Grande do Sul. in the first school semester of 2020. The elements mentioned by the teachers bring the understanding of evaluation seen as a process that encompasses different aspects inherent to everyday school life. These aspects value socioemotional and personal skills and competences due to the emotional fragility in which everyone finds themselves. Thus, the results suggest exploring different ways to assess these skills in order to contemplate the diversity and context that the student is in.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.







