Community-building in Online Brazilian Portuguese Teaching and Learning: Reflections and Lessons from Two Pandemic Epicenters
Abstract
As a result of the Covid-19 pandemic, students and faculty across the globe had to face the challenge of teaching and learning online. This article documents and reflects on the adaptations made to the Portuguese Program at XXXX, a small liberal arts college in, in this context. The focus is the work developed remotely and in collaboration with a Portuguese Fulbright Foreign Language Teaching Assistant. The text discusses the creation and implementation of practices and tools for online language courses within the framework of the program’s community-based approach to language teaching and learning.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.