Desafios da educação a distância on-line

como promover a expansão de um ensino de qualidade

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6227

Abstract

This study aims to analyze the educational challenges facing the social, economic and geographic limitations of Distance Education (EaD) and the inclusion of this modality in Brazilian Higher Education. For this, it starts from the premise of discussing about the brief history of distance education, legal bases, and its social relevance as a requirement for promoting the democratization of knowledge and access to quality higher education. Methodologically, bibliographic and documentary research was used, supported by books, scientific articles, institutional repositories and platforms, and national and international websites, revisiting the main theorists in the area, therefore, it is a qualitative research. We conclude that Distance Education plays an important role in enabling, through virtual learning environments, there is an expansion of teaching, in which students can share significant and dynamic learning, making them the protagonist of their education, in addition, new actions are also pointed out to strengthen this modality.

Author Biography

Manuella Marinho Ferreira, Universidade Federal de Roraima

Mestra em Ensino das Ciências Ambientais pela Universidade Federal do Amazonas. Especialista em Biblioteconomia e Docência do Ensino Superior. Bacharel em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Amazonas. Profissional Bibliotecária na Universidade Federal de Roraima. Tem experiência e competência na área de Ciência da Informação, com ênfase no ensino híbrido e TICs, gestão da informação ambiental, bibliotecas digitais/repositórios temáticos e institucionais, além da interoperabilidade informacional. Também atua como consultora Ad Hoc em instituições de ensino e está associada como docente colaboradora, da Escola Agrotécnica, da Universidade Federal de Roraima. 

Published

2022-10-05

How to Cite

Santos, H. S. dos, & Ferreira, M. M. . (2022). Desafios da educação a distância on-line: como promover a expansão de um ensino de qualidade. SCIAS - Educação, Comunicação E Tecnologia, 4(1), 3–21. https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6227