A metodologia do Projeto Integrador desenvolvida em cursos de Licenciatura da UNIVESP
uma análise praxeológica do método de ensino
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i1.7481Abstract
The adoption of the Integrative Project (IP) as a practice as a curricular component in the teacher education programs at the Virtual University of the State of Sao Paulo (UNIVESP) is an innovative approach that connects the theoretical content of the course with reality, promoting students' exposure to real contexts and practice in problem solving. In this article, we propose a praxeological analysis of the constitutive elements of the methodology developed in the IP of the teacher education programs at UNIVESP, with a focus on the role of graduation students. Through a detailed analysis, we aim to contribute to the understanding of this methodology, providing a reference for evaluating possible modifications and adaptations of integrative projects developed in other educational contexts, while preserving their essence and original conception. The findings of this research may be relevant for researchers and educators interested in innovative approaches to teaching and learning in teacher education within the context of distance education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.