STUDY HABITS AND LEARNING STRATEGIES: A Look at the Study Procedures of General Secondary School Students
Um olhar sobre os procedimentos de estudo dos alunos do ensino secundário geral
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i1.7493Abstract
methodological terms, this work adopted a quantitative approach and aimed to analyze how students study and prepare tests. For this purpose, an empirical study carried out with 250 students from 8th to 12th grade and of both sexes aged between 13 and 17 years or more is presented. The Questionnaire was used as an instrument. In terms of conclusions, with these results hypotheses H1 and H2 were rejected. With regard to the difference between grades, the results revealed that students in the 10th and 12th grades are those with higher levels of study habits and learning strategies than those in the lower grades of the same teaching cycle, thus giving rise to by confirming hypothesis H3.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.