Literature review research in the area of education:

Mapping difficulties of graduate students

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36704/eef.v26i49.6994

Keywords:

Pós-Graduação. Revisão bibliográfica. Stricto Sensu.

Abstract

This article aims to verify the difficulties of students of postgraduate courses on bibliographic review research in the area of education and to present suggestions for carrying out these, indicating ways of organizing and analyzing the data. Seeking to contribute to the production of knowledge, a demonstrative test was developed in which the steps of this type of investigation are indicated: data collection, organization and analysis. Among the results, it is highlighted that bibliographic review research allows researchers to build knowledge about certain research topics and also indicate gaps for future research. However, there are theoretical-methodological confusions about the organization and analysis of data from this type of research.

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Author Biography

Mônica Tessaro, Universidade do Oeste de Santa Catarina

Doutora em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC). Mestra em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Comunitária da Região de Chapecó (UNOCHAPECO). Graduada em Psicologia pela UNOCHAPECO. Atualmente é professora da UNOESC.

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Published

2023-08-03

How to Cite

Tessaro, M. (2023). Literature review research in the area of education: : Mapping difficulties of graduate students. Educação Em Foco, 26(49), 1–24. https://doi.org/10.36704/eef.v26i49.6994