Processo de Escolarização dos Estudantes com Transtorno do Espectro Autista

Contribuições da Família durante a pandemia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36704/eef.v25i45.6409

Keywords:

Autism. Educational Inclusion. School – Family Relationship.

Abstract

This case study sought to analyze the schooling process of students with Autistic Spectrum Disorder and the contributions of their families during the Covid Pandemic. The approach used semi-structured interviews with the six relatives of three students with Autistic Spectrum Disorder from a public school of Muriaé/Minas Gerais, Brazil as an instrument for data production. The data obtained were analyzed using content analysis. The findings highlighted challenges, such as: they easily dispersed to classes and therefore demanded a closer relationship with the special education professional in collaboration with other professionals. Other problems included inefficiencies with strategies adopted by the online administrators, which, although considered standards for the country, were not efficient. In addition, the research indicated the prevalence of maternal participation in the schooling of these students and how the Family was even more essential for students, on pandemic scenario.

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Author Biographies

CÍNTIA HELISA FREITAS CRUZ SOARES, UFV

Mestranda em Educação pela Universidade Federal de Viçosa, Minas Gerais.Possui especialização em MBA em Negócios e Empreendimentos pela Universidade Federal de Juiz de Fora (2008); graduação em Secretariado Executivo pela Universidade Federal de Viçosa (2006). Atualmente é assistente técnico da educação básica - Secretaria de Estado de Educação de MG.

Soraya Dayanna Guimarães Santos, UFAL

Doutora em Educação PPGE/UFAL (2016). Mestre em Educação Brasileira PPGE/UFAL (2011). Graduada em Educação Física pela UFAL (2008). Especialista em Educação Física na Educação Básica pela Universidade Estadual de Ciências da Saúde de Alagoas (2009). É Membro-pesquisadora do Núcleo de Estudos em Educação e Diversidades (NEEDI/UFAL). Docente do Departamento de Educação Física e do PPGE da Universidade Federal de Viçosa.

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Published

2022-04-29

How to Cite

FREITAS CRUZ SOARES, C. H., & Santos, S. D. G. . (2022). Processo de Escolarização dos Estudantes com Transtorno do Espectro Autista: Contribuições da Família durante a pandemia. Educação Em Foco, 25(45), 52–72. https://doi.org/10.36704/eef.v25i45.6409