THE Education on Amazon:

brief reflections about the impacts of the pandemic on municipal schools from Manaus/AM.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7087

Keywords:

Education. Educational public policies. Education in Amazon. COVID-19 pandemic.

Abstract

This study offers a discussion on the theme of education during pandemic times and its impacts on the schools from Manaus municipality. We emphasize as the general objective, in which we will analyze the policies adopted by the education department in the municipal schools and how all the process and development of the virus took place in the capital. We know that the pandemic intensified problems in Brazilian education and, with the change from face-to-face teaching to remote teaching, it has brought several issues to be discussed and debated. We will present how the implementation of neoliberal policies affects Brazilian basic education and how they have intensified during the COVID-19 pandemic. The research is of qualitative source, aiming to investigate the comprehension of the study object in its totality from a critical perspective.

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Author Biographies

Gianne de Sousa Costa, UFAM

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6228-9872

LATTES :http://lattes.cnpq.br/0064994140745465

Mestranda em Educação pela Universidade Federal do Amazonas. Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Amazonas. Professora efetiva da Secretaria Municipal de Educação - SEMED-AM. Ex-integrante do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Psicopedagogia Diferencial - NEPPD, grupo certificado pelo Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico - CNPQ. Bolsista de Iniciação Cientifica pelo CNPQ.

Selma Suely Baçal de Oliveira

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6765-4568

LATTES: http://lattes.cnpq.br/5050471052673175

Professora Titular da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Amazonas.Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Amazonas (1991), concluiu Mestrado (1997) em Educação pela Universidade de São Paulo. Atua no Curso de Licenciatura em Pedagogia e no Programa de Pós-Graduação em Educação da UFAM, onde orienta discentes de Doutorado e Mestrado. Coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFAM (2008/2009). Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre Políticas Públicas e Educação, certificado pelo CNPq. É Pró-reitora de Pesquisa e Pós-graduação da UFAM/Brasil.

 

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Published

2024-04-06

How to Cite

de Sousa Costa, G., & Selma Suely Baçal de Oliveira. (2024). THE Education on Amazon: : brief reflections about the impacts of the pandemic on municipal schools from Manaus/AM. Educação Em Foco, 27(51), 1–18. https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7087