Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Instagram
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 1 (2024): O uso de textos multimodais no ensino de línguas e literaturas: tensões entre teoria e prática
Vol. 6 No. 1 (2024): O uso de textos multimodais no ensino de línguas e literaturas: tensões entre teoria e prática
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1
Published:
2024-11-05
DOSSIÊ
Expediente
Andressa Christine Oliveira da Silva
PDF (Português (Brasil))
Prefácio
Lucas Piter Alves Costa
PDF (Português (Brasil))
REFLEXÕES SOBRE O LIVRO DIDÁTICO DE PORTUGUÊS DO NOVO ENSINO MÉDIO
UM EXEMPLO DE ANÁLISE
Altaila Lemos
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.8884
(DIS)ASSEMBLY OF A FAKE NEWS SHOWN ON VIDEO: MULTIMODALITY IN READING STATEMENTS
Ana Irís, Williany Miranda da Silva
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.8986
MULTIMODALITY IN COVERS OF CHILDREN’S BOOKS BY THE LITERARY PNLD
João Batista Sena Neto, Carla Moura Dutra, Ananias Agostinho da Silva
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.8982
From BNCC to state curricular mediators
didatization of practices from the perspective of Multiliteracies
RENATA CRISTINA ALVES POLIZELI
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.8941
Reading and textual production of propagandas:
Multimodality in language(s) teaching
João Marcos Silvestre Sousa, Rousyane Pereira dos Reis, Gracielia Novaes da Penha
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.8988
IRACEMA THROUGH MULTIPLE PERSPECTIVES:
LITERARY LITERACY BASED ON A MULTIMODAL DIDACTIC SEQUENCE
Antonia Karine Oliveira de Sousa, Antonia Karoline Oliveira de Sousa, Francisco Fabricio Garcia Martins
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.8983
ENTREVISTAS
ENTREVISTA COM O PROFESSOR PAULO RAMOS
Lucas Piter Alves Costa, Amanda Cristine Corrêa Lopes Bitencourt, Alex Caldas Simões
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.9226
VÁRIA (FLUXO CONTÍNUO)
REFLEXÕES ACERCA DE UMA WEBCONFRÊNCIA SOBRE O PAPEL DA EDUCAÇÃO NA LUTA CONTRA O MACHISMO
Camila Ferreira Alves, Ricardo Roberto Plaza Teixeira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.8565
Importance of academic monitoring for the formation of the undergraduate: a study focused on the discipline of Differential and Integral Calculus
UM ESTUDO VOLTADO PARA A DISCIPLINA DE CÁCULO DIFERENCIAL E INTEGRAL
Giselle Braga de Oliveira, Vinicius Campos de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.8325
BEYOND THE UNIVERSITY
A DIALOGUE OF THEORY AND PRACTICE THROUGH EXPERIENCES AT PIBID
Ana Luiza Vieira Narciso, Ana Lucia do Carmo Narciso, Luciana do Carmo Narciso
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v6i1.8604
Keywords
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Make a Submission
Make a Submission
indexadores
Indexadores e buscadores
Developed By
Open Journal Systems