Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 32 (2023): PPP32 - "Nossa voz, nossa vez: (re)pensar políticas públicas a partir das relações étnico-raciais"
Vol. 16 No. 32 (2023): PPP32 - "Nossa voz, nossa vez: (re)pensar políticas públicas a partir das relações étnico-raciais"
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32
Published:
2024-06-18
Editorial
EMANCIPAÇÃO AFROPINDORÂMICA
RUMO AO LEGADO ANCESTRAL DE NEGO BISPO
Otavio Henrique Ferreira da Silva
1-15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8244
Artigos
O GESTOR APRENDENTE: A GESTÃO ESCOLAR PEDAGÓGICA COMO AÇÃO TRANSFORMADORA DA ESCOLA
Juliana de Lima Lapera Batista
270-269
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v18i33.8047
GENDER, RACE AND THE RIGHT TO ANGER
estratégias de vida de uma mulher negra
Luane Bento dos Santos
16-39
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8055
BLACK WOMEN IN FUTURE CONSTRUCTION: HOW CAN DOORITY AND WRITING CONTRIBUTE TO A NEW SOCIAL STRUCTURE?
Arleam Francislene Martins Dias
40-52
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8198
WRITINGS OF TWO WOMEN, MOTHERS, LESBIANS IN INTERRACIAL RELATIONSHIPS AND STUDENTS ON THE DEGREE COURSE IN PEDAGOGY AT UEMG
Otavio Henrique Ferreira da Silva, Ana Carolina Marques Reis, Rayane Kênia Marques Reis
53-87
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8180
GÊNERO E RAÇA NA POLÍTICA AGRÁRIA
VIVIANE MARTINS, Paulo Marcelo de Souza
88-113
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.7963
AFRICAN AND AFRO-BRAZILIAN STUDIES: DIALOGUE, EDUCATION AND SOCIAL ASSISTANCE, AN EXPERIENCE AT UNESP/FRANCA.
MARLEY BORGES, Dagoberto José Fonseca
114-131
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8006
BEYOND INCLUSION
CHALLENGES AND POSSIBILITIES TO PROMOTE “RACIAL” EQUALITY IN BRAZILIAN EDUCATION
christian muleka mwewa, Jheniffer Leticia Aparecida Moraes Cavassani, Cintia Medeiros Robles Aguiar
132-141
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8007
AS POLÍTICAS PÚBLICAS PARA UMA EDUCAÇÃO ANTIRRACISTA A PARTIR DAS PERCEPÇÕES E VIVÊNCIAS DE EDUCADORES/AS INFANTIS
Tainara Batista Barros, Rita de Cássia de Souza, Maria Simone Euclides
142-163
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8048
POLÍTICAS DE AÇÃO AFIRMATIVA NA EDUCAÇÃO BÁSICA: IMPLICAÇÕES E TENDÊNCIAS
Fábio Alexandre Ferreira Gusmão
164-188
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8149
VIOLATION OF THE RIGHTS OF CHILDREN AND ADOLESCENTS IN BRAZIL
RACISM AS A PREPONDERING FACTOR
Adeildo Vila Nova
189-208
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8053
The ANTI-RACISM AND LIMITS OF LIBERAL DEMOCRACY:
THE PROPOSITION OF SDG 18 - RACIAL EQUALITY IN THE UNITED NATIONS 2030 AGENDA
Ana Cristina Cruz
209-226
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8052
A IDENTIDADE CULTURAL NEGRA NA CULTURA DO BRASIL
RECONHECIMENTO E VALORIZAÇÃO AFRO PATRIMONIAL
Luiz Cláudio Alves Viana, LEANDRO BENEDINI BRUSADIN
227-250
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.8005
A DESIGUALDADE AINDA ESTÁ ENTRE NÓS? RAÍZES DA DISCRIMINAÇÃO RACIAL
Douglas Manoel Antonio De Abreu Pestana Dos Santos
251-269
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/ppp.v17i32.7882
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Italiano
Português (Brasil)
Keywords
indexadores
Indexadores e buscadores