Vol. 4 No. 1 (2022): SCIAS - Educação, Comunicação e Tecnologia

Artigos

  • Desafios da educação a distância on-line como promover a expansão de um ensino de qualidade

    Hellinton Staevie dos Santos, Manuella Marinho Ferreira
    3-21
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6227
  • Behind the screen: the experience of teaching health students in the context of Covid-19

    Eucenir Fredini Rocha, Ana Claudia Camargo Gonçalves Germani, Grupo de Educadores da Atenção Primária à Saúde da Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo, Ana Carolina Basso Schmitt
    22-41
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6193
  • O Estudo online do canto lírico durante a pandemia de covid-19

    Ligia Ishitani Silva, Mariana Correa de Oliveira
    42-63
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6196
  • Analysis of the conceptions and difficulties of basic education teachers regarding the teaching of Chemistry during remote emergency teaching

    José Gonçalves Teixeira Júnior, Mirela Macêdo Custódio
    64-84
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6174
  • Por um Letramento Digital efetivo na Formação de Professores nos Cursos de Letras no Ceará

    Karlucy Farias de Sousa, Nukácia Meyre Silva Araújo, Viviane Aires Araújo, Marion Lucena Cavalcante Lucena Cavalcante
    85-108
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6107
  • The The prevalence of Burnout in professors in the context of remote classes during COVID-19 pandemic

    Adriana Lima Ramos Rocha, Ingrid Neto, Felipe Calixto Sousa Silva
    109-126
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6169
  • PLAYING THE LIBRARY ON THE NET BUILDING A READING PROJECT

    Rafaella Giordano, Gabriel Lanhas, Elis Sezana Spyker da Costa, Daniele Costa de Lima, Ana Carolina Logello, Roberta Macedo, Paulo Miragaya, Eduardo Sperandio, Thelma Polon
    127-140
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6197
  • Educational Advisor: the active search in thimes of Pandemic. busca ativa em tempos de pandemia

    Lúcia Barros de Souza, Silvana Corbellini
    141-164
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v4i1.6168