Vol. 5 No. 2 (2023): SCIAS - Educação, Comunicação e Tecnologia

Artigos

  • Teaching methodologies in programming learning for children: a study on pedagogical practices

    Gustavo Sommer de Faria, Fábio Corrêa, Frederico Giffoni de Carvalho Dutra, Jurema Suely de Araújo Nery Ribeiro, Josiane da Costa Vieira Rezende
    03-20
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7839
  • Practices and perspectives of media literacy in the Mozambican educational context

    Bento Matias
    21-35
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.8066
  • O uso do mapa das mediações em análises de práticas de comunicação para a representação das diferenças na cultura da mídia

    Vinícius Oliveira Silva, João Ernesto Pelissari Candido, Andréa Ferraz Fernandez
    36-55
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7856
  • Distance Education: a study on the Moodle virtual learning environment

    Andreia da Silva de Souza
    56-73
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7745

Dossiê

  • Inteligência artificial na educação: potencialidades e desafios

    Douglas Manoel Antonio De Abreu Pestana Dos Santos
    74-89
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7692
  • “E aí, Siri?!” possibilidades pedagógicas com assistentes virtuais

    Jean Carlos da Silva Monteiro
    90-103
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7711
  • Three Faces of ChatGPT imaginaries of a language model

    Juliana Michelli da Silva Oliveira, Rodrigo de Almeida Siqueira, Rogério de Almeida
    104-123
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7906
  • [De]generative images teaching visual arts and graphic design in the face of artificial intelligence

    Marcos N. Beccari, Leonardo Marques Kussler, João Victor Diehl de Oliveira
    124-141
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7896
  • Fazer docente, Chat GPT e usos possíveis: uma análise a partir da ética foucaultiana

    Karine Luiza de Souza Miranda, Ana Paula Andrade
    142-157
    DOI: https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.8110