Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 2 (2023): SCIAS - Educação, Comunicação e Tecnologia
Vol. 5 No. 2 (2023): SCIAS - Educação, Comunicação e Tecnologia
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2
Published:
2023-12-29
Full Issue
Expediente (Português (Brasil))
Artigos
Teaching methodologies in programming learning for children: a study on pedagogical practices
Gustavo Sommer de Faria, Fábio Corrêa, Frederico Giffoni de Carvalho Dutra, Jurema Suely de Araújo Nery Ribeiro, Josiane da Costa Vieira Rezende
03-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7839
Practices and perspectives of media literacy in the Mozambican educational context
Bento Matias
21-35
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.8066
O uso do mapa das mediações em análises de práticas de comunicação para a representação das diferenças na cultura da mídia
Vinícius Oliveira Silva, João Ernesto Pelissari Candido, Andréa Ferraz Fernandez
36-55
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7856
Distance Education: a study on the Moodle virtual learning environment
Andreia da Silva de Souza
56-73
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7745
Dossiê
Inteligência artificial na educação: potencialidades e desafios
Douglas Manoel Antonio De Abreu Pestana Dos Santos
74-89
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7692
“E aí, Siri?!”
possibilidades pedagógicas com assistentes virtuais
Jean Carlos da Silva Monteiro
90-103
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7711
Three Faces of ChatGPT
imaginaries of a language model
Juliana Michelli da Silva Oliveira, Rodrigo de Almeida Siqueira, Rogério de Almeida
104-123
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7906
[De]generative images
teaching visual arts and graphic design in the face of artificial intelligence
Marcos N. Beccari, Leonardo Marques Kussler, João Victor Diehl de Oliveira
124-141
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.7896
Fazer docente, Chat GPT e usos possíveis: uma análise a partir da ética foucaultiana
Karine Luiza de Souza Miranda, Ana Paula Andrade
142-157
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sciaseducomtec.v5i2.8110
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Keywords
indexadores
Indexadores e buscadores
redes
Redes Sociais