Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current issue
Previous issues
About
About the Journal
Editorial Team
Source listing
Contact
Privacity Terms
Submissions
Guidelines for authors
Guidelines for the publication of thematic Dossiers
About the article evaluation process
Reviewers
2019
2020
2021
2022
Referees/2023
Announcements
TEMPLATES
Indexers and search engines
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 33 (2018): Educação em Foco
Vol. 21 No. 33 (2018): Educação em Foco
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33
Published:
2018-05-11
Expediente
Ficha catalográfica
Amanda Tolomelli Brescia
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.2898
Expediente
Amanda Tolomelli Brescia
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.2897
Editorial
Editorial
Amanda Tolomelli Brescia
9-11
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.2899
Artigos
Pedagogias, infâncias e docências: o que narram as acadêmicas sobre suas aprendizagens? / Pedagogy, children and teachers: what do academics do about their learning?
Samantha Dias de Lima
13-31
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1519
Novas “sementeiras”, preparados “semeadores” e boas “colheitas”: formação de professores rurais no estado de Sergipe (1947-1951) / New “seed” prepared “sowers” good “harvest”: teacher training in rural Sergipe state (1947 - 1951)
Ilka Miglio Miglio, Rony Rei Nascimento Silva
33-52
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1265
Formação docente, reflexão e ação sobre a prática: as potencialidades de um curso EaD para coordenadores pedagógicos na formação de professores-orientadores / Teachers training, reflection and action on the practice: the potentialities of a distance education course for pedagogic coordinators in the teacher-advisors’ formation
Natália Gil, Caterine Fagundes
53-73
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1493
Influência do PIBID na formação e na prática de professores de Biologia / Influence of PIBID on the formation and in the practice of Biology teachers
Maria Márcia Melo de Castro Martins, Raquel Crosara Maia Leite, Maria Marina Dias Cavalcante
75-97
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1738
Desenvolvimento e Educação: das práticas escolares da Educação Ambiental ao desenvolvimento local / Development and Education: from environmental school practices to local development
Maria Aparecida Tenório, Irenilda Souza Lima
99-119
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1594
A noção de escala nos anos iniciais do Ensino Fundamental / The scale’s notion in the early years of Elementary School
Wagner Marcelo Pommer, Clarice Peres Carvalho Retroz Pommer
121-140
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1537
Salas de Leitura da Rede Municipal de Ensino de São Paulo: contextualização e avaliação / Reading rooms of Education Network of the São Paulo city: contextualization and evaluation
Nágila Euclides da Silva Polido, Estevão Marcos Firmino Armada
141-159
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1918
O Ensino Médio e a Educação Física: o embate em diferentes matizes / High School Physical Education: the clash in different shades
Denise Grosso da Fonseca, Vicente Molina Neto, Lisandra Oliveira e Silva
161-178
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1913
Considerações sobre a (in)disciplina no Colégio Tiradentes da Polícia Militar de Uberaba – MG / Considerations about (in)discipline in Polícia Militar de Uberaba Colégio Tiradentes
Anelise Martinelli Borges Oliveira, Rosaria de Fátima Boldarine, Raquel Lazzari Leite Barbosa
179-200
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1968
As escolhas profissionais femininas em cursos técnicos de nível médio / Women’s occupational choices in technical courses at high school
Fernanda Greschechen, Elizabete Tamanini
201-221
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1803
A Educação da Capoeira: uma pedagogia da Cultura Popular / The Education of Capoeira: a popular culture pedagogy
Pedro Rodolpho Jungers Abib, Albert Alan de Sousa Cordeiro
223-241
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1644
Atividade de estudo e superação do modelo tradicional de ensino: contribuições davidovianas / Learning activity and the overcoming of the traditional teaching model: Davidov’s contributions
Cleber Barbosa da Silva Clarindo, Stela Miller
243-262
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.24934/eef.v21i33.1304
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Keywords
indexadores
Indexadores e buscadores
redes
Redes sociais