Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Instagram
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 1 (2023): O trabalho docente e discente realizado na perspectiva da mediação entre teoria e prática: estratégias e didáticas possíveis
Vol. 5 No. 1 (2023): O trabalho docente e discente realizado na perspectiva da mediação entre teoria e prática: estratégias e didáticas possíveis
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1
Published:
2023-08-03
DOSSIÊ
Expediente
Josué Borges de Araújo Godinho
1 - 4
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Jairo Barduni Filho, Diego Gonzaga Duarte da Silva
5 - 8
PDF (Português (Brasil))
O Anime Dr. Stone como Ferramenta Lúdica em potencial para Organização do Conhecimento Prévio
Alef Bruno Santos, Edgar Perin Moraes
9 33
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7384
PLATO'S ALLEGORY OF THE CAVE AS AN INTRODUCTION TO PHILOSOPHY INSTRUMENT FOR HIGH SCHOOL STUDENTS
alessandra franco, Pablo Abraham Zunino
34 - 59
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7439
THE WEBQUEST AS A COLLABORATIVE LEARNING PROPOSAL
Gilmara Ozorio da Silva Santos, Diva Souza Silva
60 - 74
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7364
SCANNING AND THREE-DIMENSIONAL PRINTING OF ANATOMICAL PIECES FOR TEACHING
Raiza De Sá Medeiros, Nicolas Azevedo Gomes, THIAGO MACHADO DA SILVA ACIOLY, Diego Carvalho Viana
75 - 89
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7373
YOUTHS AT UNIVERSITY
TRAINING COURSES FOR GRADUATE DEGRESS FROM POPULAR CLASSES
Maikon Bueno
90 - 111
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7389
THE PERCEPTIONS OF EDUCATORS AND FAMILIES ABOUT POPULAR PLAY AT SCHOOL AND IN THE FAMILY.
Jairo Barduni Filho, Daniela Moreti Grigato
112 - 134
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7361
POSSIBILITIES FOR DISCUSSING THE ETHNIC-RACIAL RELATIONS IN SCHOOLS FROM THE NATIONAL COMMON CURRICULAR BASE
Diego Gonzaga Duarte da Silva, Gilsilene Reginaldo
135 - 152
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7423
Um UM OLHAR CINEMATOGRÁFICO PARA A GEOMETRIA
AÇÕES DE EXTENSÃO COM ESTUDANTES DA EDUCAÇÃO BÁSICA
Sabrina Alves Boldrini Cabral, Lidyane de Paula Mencalha Mencalha , Afonso Zanirate Gonçalves Gonçalves
153 - 172
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7462
READING AND COGNITION
MEDIATION WITH THE CHARGE GENRE IN PORTUGUESE LANGUAGE CLASSES
SANDRA CAMPELO
173 - 190
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7395
THE THE REFLECTIVE DIMENSION OF THE EDUCATOR
Guilherme Celestino Souza Santos, Elizete Oliveira de Andrade
191 - 204
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/sapiens.v5i1.7469
Keywords
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Make a Submission
Make a Submission
indexadores
Indexadores e buscadores
Developed By
Open Journal Systems