Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current issue
Previous issues
About
About the Journal
Editorial Team
Source listing
Contact
Privacity Terms
Submissions
Guidelines for authors
Guidelines for the publication of thematic Dossiers
About the article evaluation process
Reviewers
2019
2020
2021
2022
Referees/2023
Announcements
TEMPLATES
Indexers and search engines
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 52 (2024): Educação Em Foco
Vol. 27 No. 52 (2024): Educação Em Foco
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52
Published:
2024-06-21
Artigos
MEDIA, CONSUMPTION AND CHILDHOOD: PRODUCTION ASD SUBJECTION OF BODIES BY PROPS AND ACCESSORIES
Michelle Floriani, Diego Paiva Bahls, Aliandra Cristina Mesomo Lira
1-20
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7209
Ensino Religioso entre regulações nacional e locais
Flávia Russo Silva Paiva, Ligia Martha Coimbra da Costa Coelho, Valdeney Lima da Costa
1-20
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7767
O uso do Scratch no desenvolvimento de habilidades cognitivas e socioemocionais de estudantes autistas
uma revisão sistemática
Nádia Alves Lima, Priscila Barros David, Débora Lucia Lima Leite Mendes
1-26
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.8022
Escuta das crianças na Educação Infantil:
a potência das narrativas docentes
Franciele Paraboni Maffini, Graziela Escandiel de Lima
1-26
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.6756
Practices of digital literacy in Early Childhood Education
New challenges
Nayara Affonso Souza, Maria Iolanda Monteiro
1-21
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7177
Conditions of teaching work
teachers through temporary assignment in Espírito Santo
Harízia Rozeno Peixoto, Raisa Maria de Arruda Martins
1-25
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7710
Entre desafios e oportunidades:
percepções dos professores sobre avaliações externas no contexto do PISA
Graziela Martins Jordao, Arleide Rosa da Silva
1-21
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7968
THERAPEUTIC PRACTICES FOR REDUCING THE FREQUENCY OF BURNOUT IN TEACHERS
Systematic Review
Leonardo Augusto Mendes Pires Melo, Lucas Gabriel Silva Ribeiro , Camila Bicalho
1-22
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.6609
Ethnoconstitutive theory of curriculum and visual activism of students: theoretical-methodological interfaces based on visual experience
interfaces teórico metodológicas a partir da experiência visual
Laíla Sampaio Lima, Roberto Sidnei Alves Macedo
1-22
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7061
New (old) privatization formats of basic education: the booklet system
o sistema apostilado
Dra. Edite Maria Sudbrack, Raqueline Rigo Janke
1-23
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7584
THE DIALOGUE IN THE CLASSROOM
um panorama retratado em pesquisas no Brasil
Valdirene Luiz Gonçalves, Sandra Ferraz Castillo Dourado Freire
1-27
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7932
Science teaching, national curricular carameter and national common curricular base: an analysis in the light of critical-historical pedagogy
uma análise à luz da pedagogia histórico-crítica
Lucas Nain Oliveira de Almeida, Luciana Maria Lunardi Campos
1-30
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.8070
HOW TO BUILD A BLACK CURRICULUM? A reflection on the black presence in the areas of knowledge
Uma reflexão sobre a presença negra nas áreas do saber
Edson da Silva Rodrigues Lisboa Lisboa, Luis Fernando Lopes, marcia Maria Fernandes de Oliveira
1-25
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.6696
Dyslexic students in the Portuguese Language class
a study on challenges and possibilities of teaching practice
Ada Brasileiro, Maria Luíza Mota Lagares Pinto
1-23
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.6864
Atuações de gestores escolares em tempos de crise:
reflexões sobre o caso do município de Diadema
Tatiane Christine Real Lamarca, Sanny Silva da Rosa
1-20
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7186
Institutional Measures of the Federal University of Paraná to face the Covid-19 Pandemic:
implications in the context of undergraduate courses in the area of Natural Sciences and Mathematics
Eliana Santana Lisbôa, Tiago Venturi, Myllena Aparecida de Souza Santos
1-29
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7763
Commemorative dates in early childhood education:
reflections based on the policy cycle theory
Carla Ireni Borges Rodrigues, Silvana Boeira, Vanderlei Folmer
1-26
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7984
Frestas em biologia, devir-monstro e experimentações com a bioarte
Fabíola Fonseca, Daniela Franco Carvalho
1-19
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.6628
Teaching methodology in nursing: pedagogical conceptions and implications for the performance of nurses
concepções pedagógicas e implicações para a atuação de enfermeiras
Júlia Hosana da Silva, Sóstenes Ericson
1-30
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7602
A study on social representations of the Social Worker built by Integrated High School students
Maria Rita Valões da Silva, ANDREZA MARIA DE LIMA
1-24
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7954
Teacher, what environmental education do you do in early childhood education?
ORLANE FERNANDES SILVA, Prof. Dr. Adelmo Fernandes de Araújo
1-20
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.6669
Ensaio
Design Inteligente em uma Revista Científica Brasileira: pseudociência acadêmica
pseudociência acadêmica
Heslley Machado Silva Silva
1-21
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.7092
Vygotsky, Agnes Heller and Ciampa: theoretical approaches to the process of identity and subjective constitution
Aproximações teóricas sobre o processo de Identidade e Constituição Subjetiva
Talita Meireles Flores, Zaira de Andrade Lopes, Sônia da Cunha Urt
1-12
PDF (Português (Brasil))
English
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i52.6993
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Keywords
indexadores
Indexadores e buscadores
redes
Redes sociais