Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current issue
Previous issues
About
About the Journal
Editorial Team
Source listing
Contact
Privacity Terms
Submissions
Guidelines for authors
Guidelines for the publication of thematic Dossiers
About the article evaluation process
Reviewers
2019
2020
2021
2022
Referees/2023
Announcements
TEMPLATES
Indexers and search engines
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 25 No. 46 (2022): Educação Em Foco
Vol. 25 No. 46 (2022): Educação Em Foco
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46
Published:
2022-08-30
Full Issue
Editorial (Português (Brasil))
Apresentação do Dossiê (Português (Brasil))
Dossiê 200 Anos de Educação do Brasil
Brazil, 1822/2022:
200 years of schooling process
Luciano Mendes de Faria Filho
8-33
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.6592
200 years of education for rural people in Brazil: between achievements and challenges
entre conquistas e desafios
Jamile de Souza Soares, Arlete Ramos dos Santos, Claudio Pinto Nunes
34-60
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.6484
200 years of rural education in Brazil:
stories of exclusion, abandonment and discrimination
Rosa Fátima de Souza-Chaloba, Agnes Iara Domingos Moraes
61-85
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.6627
THE ORGANIZATION OF PUBLIC EDUCATION AT THE BEGINNING OF THE FIRST REPUBLIC IN PARÁ (1890 - 1896)
Viviane Dourado, Alberto Damasceno
86-103
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.6553
Símbolos Pátrios:
a representação de ícones nacionais no Rio Grande do Sul na Primeira República
Alessandro Bica, Maria Augusta Martiarena de Oliveira
104-132
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.6538
EXCLUSION IN THE BRAZILIAN SCHOOL
HISTORICAL CHARACTERISTICS OF SCHOOLING IN AN UNEQUAL SOCIETY (1930-1971)
Natália Gil
133-161
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.6558
Structural racism and the bicentennial of independence: a look at anti-racist education in quilombola communities
Roseane Santos Mesquita, Andréia Teixeira dos Santos, Marizete Lucini
162-187
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.6772
Artigos
MULTIMODAL LITERACY AND ART EDUCATION FOR INTEGRATIVE EDUCATION
A COGNITIVE RHETORICAL STUDY OF COLLEGE BOY MUSIC VIDEO
Larissa de Freitas Marques Evangelista, Rosana Ferrareto Lourenço Rodrigues
188-227
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.5880
THE QUOTA POLICY AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF MATO GROSSO DO SUL:
INITIAL REGULATIONS AND RESULTS (2013-2018)
Lady Joelma, Lady Anielise, Lady Carina
228-251
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.5506
Imagem que estudantes quilombolas constroem de si a partir do olhar dos outros
Suely Dulce de Castilho, Bruna Maria de Oliveira
252-275
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.5886
TRAINING OF YOUTH AND ADULT EDUCATORS AT THE FACULTY OF EDUCATION OF THE FEDERAL UNIVERSITY OF MINAS GERAIS: YESTERDAY, TODAY AND TOMORROW
YESTERDAY, TODAY AND TOMORROW
Rafaela Carla e Silva Soares, Leôncio José Gomes Soares
276-299
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.5890
Os estudantes da Universidade Paris 8 Vincennes-Saint-Denis e a religião:
ensaio de contextualização social e histórica
Charles Soulié
300-334
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.6476
Inclusion in Professional and Technology Education: evaluating teachers’ knowledge and practices
avaliação do conhecimento e de práticas docentes
Vânia Maria Duarte Gonçalves, Matusalém de Brito Duarte
335-371
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.5866
An APPROACH TO AMORTIZATION SYSTEMS IN LIGHT OF FINANCIAL EDUCATION
Bruno Freitas, Valéria Moreira
372-402
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.5865
Aspectos valorizados por estudantes adolescentes nas relações estabelecidas com seus professores
Patrícia Scatolin, Ivone Maria Mendes Silva
403-426
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.5613
Analysis of the implications of educational policies for training and valuing basic education teachers in Brazil (1996 – 2020)
Fábio Alexandre Ferreira Gusmão
427-463
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.5861
Formação, saberes docente e identidade profissional:
o que dizem as professoras do munícipio de Mamanguape-PB
Aline Cleide Batista, Adriana Santos Lima
464-488
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i46.5882
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Keywords
indexadores
Indexadores e buscadores
redes
Redes sociais