Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current issue
Previous issues
About
About the Journal
Editorial Team
Source listing
Contact
Privacity Terms
Submissions
Guidelines for authors
Guidelines for the publication of thematic Dossiers
About the article evaluation process
Reviewers
2019
2020
2021
2022
Referees/2023
Announcements
TEMPLATES
Indexers and search engines
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 28 No. 56 (2025): Educação em Foco
Vol. 28 No. 56 (2025): Educação em Foco
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i55
Published:
2025-10-14
Artigos
O intelectual Pedro Gomes Nogueira e as ações educacionais, políticas e filantrópicas pelo ordenamento de Sabará – Minas Gerais (1810-1842)
Carolina Mafra de Sá, Mônica Yumi Jinzenji
1-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8744
The public-private relationship in the provision and financing of youth and adult education integrated with professional education in Belém (PA)
Maria Luanna Lima Oliveira, FABRICIO AARÃO FREIRE CARVALHO
1-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8995
Migration and education in Brazil
academic production between 2012-2022
ANDERSON DOMINGOS DA SILVA, Giseli Gomes Dalla-Nora
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8541
A formação do gestor escolar no município de Palmeira dos Índios/AL
Eduardo SANTOS, Lana PALMEIRA , Givanildo SILVA
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8722
Alfabetização e letramento de estudantes autistas:
desafios e possibilidades
CLEONOURA BARROS DOS SANTOS, Danielle Oliveira da Nóbrega
1-27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8932
Studies on the Science capital of public school students in the state of Rio de Janeiro:
relationships between family attitudes and the construction of a scientific identity
Paulo Rogério Abrão Mileo Júnior, Joaquim Fernando Mendes da Silva
1-34
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8363
Possíveis implicações da abordagem pedagógica adotada no curso de Gestão de Obras do CEFET-MG para evasão escolar
Ana Luiza Martins, Luciana Aparecida Silva de Azeredo, Laís Camargo de Barros
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8675
A artesania no apoio à inclusão para problematizar processos de normalização e de in/exclusão
um estudo de revisão bibliográfica
Xenia Letícia Aguiar de Souza, Sandra Monteiro Lemos, Helena Venites Sardagna
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8841
Narratives on the early stages of a teaching career
Aline Chagas, Karla Pádua
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.9500
Digital Literacies Today:
Connecting People and Technology.
Alice Xavier, Taís Ghisleni, Graziela Knoll
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8597
Building the Future: The Role of Significant School Experiences in the Future Perspectives of Public High School Graduates
o papel das experiências na escola nas perspectivas de futuro de jovens egressos do Ensino Médio público
Matheus Henrique da Silva Rocha, Vera Lucia Trevisan de Souza
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8726
Unequal Paths to Learning
Distance and Academic Performance of pupils in Angola
Narciso Sacata, Cirlene Cristina de SOUSA
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8979
The school newspaper as a potentiating instrument for humanizing literacy
Fernanda Graciele Bispo Ribeiro, Greice Ferreira da Silva
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8802
Reflections on the (self) biographical narratives of a teacher and his professional development
Caio Corrêa Derossi, Andrea Abreu Astigarraga
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8678
Formação inicial em História e educação de pessoas surdas:
narrativas de professoras Licenciadas em História atuantes na educação inclusiva
Luciana Oliveira Correia, Frederico Assis Cardoso
1-27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8890
Was there a change in the profile of college students after Covid-19?
Wander Plassa, Luan Vinicius Bernardelli, Rafael Montanari Durlo
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v28i56.8608
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Keywords
indexadores
Indexadores e buscadores
redes
Redes sociais