Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current issue
Previous issues
About
About the Journal
Editorial Team
Source listing
Contact
Privacity Terms
Submissions
Guidelines for authors
Guidelines for the publication of thematic Dossiers
About the article evaluation process
Reviewers
2019
2020
2021
2022
Referees/2023
Announcements
TEMPLATES
Indexers and search engines
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 44 (2021): Educação Em Foco
Vol. 24 No. 44 (2021): Educação Em Foco
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44
Published:
2021-12-29
Full Issue
Editorial (Português (Brasil))
Apresentação do Dossiê (Português (Brasil))
Dossiê
EDUCATION AND PROFESSIONAL LEARNING IN BRAZIL: the state of knowledge of research productions in the context of the History of Professional Education
Pablo Menezes e Oliveira, Irlen Antônio Gonçalves, Fernanda Daniele de Abreu Pereira
9-33
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.6124
VOCATIONAL EDUCATION BETWEEN "EXPERTS" AND "PRODUCERS"
Carolina Mostaro Neves da Silva
34-58
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.6064
NORTH AMERICAN PROFESSIONALS AND THE ORGANIZATION OF BRAZILIAN INDUSTRIAL EDUCATION (1946-1962)
Ísis de Freitas Campos, Francisca Leidiana de Souza, Olívia Morais de Medeiros Neta
59-79
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.6121
A school and a (female) student:
training women professionally to overcome social problems, Belo Horizonte, 1920–50
Betânia de Oliveira Laterza Ribeiro, José Carlos Souza Araújo
80-107
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.6067
Coordenação de cursos no Ensino Médio e Técnico:
aspectos históricos da função no Estado de São Paulo
Cristiano Pereira da Silva, Paulo Roberto Prado Constantino
108-134
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5705
Scientific instruments and manuals in industrial education in the city of Oporto (Portugal) in the second half of the XIX century
Patrícia Carla Costa, Luís Alberto Alves
135-166
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.6053
The Federal Technical School of Rio Grande do Norte (ETFRN) Curriculum Proposal
integral educational formation in the face of neoliberal advancement
Ana Paula Marinho de Lima, FRANCISCO DAS CHAGAS SILVA SOUZA
167-191
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.6102
“As indústrias reclamam técnicos”:
the introduction of rational working methods in technical and industrial schools as a path for progress in publications of the Brazilian-American Commission of Industrial Education (CBAI)
Mario Lopes Amorim
192-211
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.6062
Artigos
Narrativas e histórias de mulheres negras ex-cotistas do curso de Pedagogia
Kelly da Silva, Anderson Ferrari
212-229
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5130
“Elas ficam meio injustiçadas”:
infância, gênero e desigualdade em bairros de Curitiba
Valéria Milena Rohrich Ferreira, Sabrina Fiorese
230-258
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5542
Educação Especial na Perspectiva da Educação Inclusiva:
conhecimentos e práticas dos professores da educação básica do município de Belo Horizonte
Deolinda Armani Turci, Erika Lourenço, Giovana Moura de Souza
259-282
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5452
Realidade e desafios da Educação Ambiental:
o ensino de Geografia a favor de uma educação ambiental contínua
Aldéize Bonifácio da Silva, Maria Francisca de Jesus Lírio Ramalho
283-307
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5643
Convergências possíveis de potencialidades críticas:
diálogos entre Educação Ambiental e Direito
Bernard Constantino Ribeiro, Vanessa Hernandez Caporlingua
308-330
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5476
Aprendizagem narrativa no contexto do estágio supervisionado na Educação Infantil:
reflexos na formação inicial docente
Joelson de Sousa Morais, Maria Divina Ferreira Lima
331-351
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5616
Relações tecidas entre a universidade e as escolas de Educação Básica por meio dos estágios supervisionados de cursos de licenciatura
Lethycia Lopes Pereira, Rita de Cássia Reis, Helena Rivelli de Oliveira
352-373
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5633
Teaching Senses of Writing and Practices in the Classroom:
Teaching History and Identity
Maria Aparecida Lima dos Santos, Danielle dos Santos Barreto
374-396
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5642
A cultura da avaliação e da responsabilização nas reformas educacionais pós-1990
Givanildo da Silva, Dayane Carvalho
397-421
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5867
Perception of teacher computational self-efficacy of basic education teachers
Elis Renata de Britto Santos, Magda Pischetola
422-455
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5887
Remote Education in the Pandemic Context
Who is it for?
Leila Damiana Almeida dos Santos Souza, Kleber Peixoto de Souza, Ruth Cunha dos Santos
456-475
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v24i44.5891
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Keywords
indexadores
Indexadores e buscadores
redes
Redes sociais