Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current issue
Previous issues
About
About the Journal
Editorial Team
Source listing
Contact
Privacity Terms
Submissions
Guidelines for authors
Guidelines for the publication of thematic Dossiers
About the article evaluation process
Reviewers
2019
2020
2021
2022
Referees/2023
Announcements
TEMPLATES
Indexers and search engines
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 25 No. 47 (2022): Educação Em Foco
Vol. 25 No. 47 (2022): Educação Em Foco
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47
Published:
2022-12-22
Full Issue
Editorial (Português (Brasil))
Apresentação do Dossiê (Português (Brasil))
Dossiê - No enquanto da pandemia: grupalidade, cuidado e invenções na formação universitária.
How to make an existence more real in (post)pandemic times?
Isabella Silva de Almeida, João Batista Ferreira, Yara Maria de Carvalho
Português (Português (Brasil))
English (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6888
Experiência e acessibilidade com pessoas com deficiência visual
Laura Pozzana, Eduardo Passos
Português (Português (Brasil))
English (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6883
"I no longer want to think except with my body"
practices for grounding and cultivating presence(s)
Flavia Liberman, Adriana Rodrigues Domingues, Laura Pozzana de Barros
Português (Português (Brasil))
English (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6891
- Writing as Assemblage
Exploring Lines of Becoming Minor
Elizabeth Lima, Adriana Marcondes Machado, Erika Alvarez Inforsato
Português (Português (Brasil))
English (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6909
Fiando processos de formAÇÃO
entre pontos, gestos e conversas
Marcia Roxana Cruces Cuevas, Bruna Moraes Battistelli, Janaína Mariano César
Português (Português (Brasil))
English (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6911
Experiências extensionistas e formação:
território, cuidado e resistências
Milena Silva Lisboa, Maria Cristina Gonçalves Vicentin, Gabriela Gramkow
Português (Português (Brasil))
English (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.7070
The arts of joint attention: learning and care at the University
formação e cuidado na Universidade
Virginia Kastrup, Luciana Vieira Caliman, Veronica Torres Gurgel
Português (Português (Brasil))
English (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6906
"Todo mundo sabe que a universidade adoece”
cartagrafias sobre saúde e adoecimento institucional
Sílvia Tedesco, Dayse Bispo, Luciano Bedin da Costa
Português (Português (Brasil))
English (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6905
Artigos
Suicide prevention at school from the perspective of the Interpersonal-Psychological Theory of Suicide:
a literature review
Aneliana da Silva Prado, Leandro Rafael Pinto
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5770
Procrastinação acadêmica entre estudantes universitários brasileiros
Joene Vieira-Santos, Vivian Nathalia Rodrigues Malaquias
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5816
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
Filomena de São José Velho, Maria Eduarda Ferreira
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5765
WRITTEN NARRATIVES ABOUT TEACHING WHIT CHILDREN IN THE PANDEMIC
Taís Moura, Monalisa Silva
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6361
A assistência estudantil no IFPR-Campus Irati:
interpretações dos beneficiários
MÁRIO ANDRÉ CAMARGO TORRES, Emerson Luís Velozo
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5720
Narrativas de professores formadores:
entre tramas, experiências e trajetórias formativas
Diego Carlos Pereira
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5745
Formação do Pedagogo em Espaços Não Formais de Educação: foco nos Cursos de Pedagogia
Fernanda Figueira Marquezan, Fernanda Torres Andrade
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5711
A STUDY ON TEACHING PRACTICE: RELATIONS WITH KNOWLEDGE BETWEEN THE YOUNG TEACHER AND THE TEACHER WITH MORE EXPERIENCE
Um estudo sobre a pr´ática docente e a inclusão digital
Danieli Dias da Silva, Márcia Helena Sauaia Guimarães Rostas
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5876
Analysis of the educational potential of a commercial electronic game
Ivan Carlos Cicarello Junior, Weslley Kozlik Silva, Tania Stoltz
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5480
Processos da institucionalização da pré-escola no Brasil entre finais do século XIX e primeira metade do século XX
FABIANA GARCIA MUNHOZ, VINÍCIUS DE MORAES MONÇÃO
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6642
Manuais escolares jesuítas de filosofia: autorizado pela Comissão Nacional do Livro Didático na década de 1940
Aldemir Barbosa da Silva
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5768
Os desafios da complexidade para a educação no pós-pandemia:
uma reflexão a partir dos sete saberes de Edgar Morin
Yasmin Leon Gomes, Daniele Saheb
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5734
Avaliação educacional no Amazonas
O SADEAM nos distritos de Manaus
Camila Ferreira da Silva, Kassia Silva Almeida, Miriane Feitoza dos Santos
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.5771
The analysis of “Qualis”
a narrative review of Brazilian Journal of Postgraduate Studies (RBPG)
Tadeu João Ribeiro Baptista, Silvio Ancisar Sanchez Gamboa
Português (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v25i47.6356
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Keywords
indexadores
Indexadores e buscadores
redes
Redes sociais