Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current issue
Previous issues
About
About the Journal
Editorial Team
Source listing
Contact
Privacity Terms
Submissions
Guidelines for authors
Guidelines for the publication of thematic Dossiers
About the article evaluation process
Reviewers
2019
2020
2021
2022
Referees/2023
Announcements
TEMPLATES
Indexers and search engines
Search
Periódicos UEMG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua)
Vol. 27 No. 51 (2024): Educação em Foco (Publicação Contínua)
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51
Published:
2024-04-16
Full Issue
Editorial (Português (Brasil))
Artigos
Reinventing Freire
a necessary utopia for brazilian education
Valda Maria Colares, Maria Teresa Guimarães de Medina
1-32
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.8125
Clube de leitura ODS em língua portuguesa
possibilidades e contradições
Fabíola Farias, Luiz Percival Leme Britto, Zair Henrique Santos
1-21
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.6987
Fluxo da informação gênica: recurso didático para o ensino de genética com foco na inclusão de estudantes com deficiência visual e auditiva
o fluxo da informação gênica
Larissa Aparecida Santos Silva, Anna Freire, Fernanda Bustamante
1-20
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7066
You can't play this game! Role play in the constitution of gender in early childhood education
Leonardo Felipe Gonçalves Duarte, Ida Carneiro Martins, Roberto Gimenez
1-22
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7100
Crenças de autoeficácia de professores que ensinam matemática no nível superior:
marcas das tecnologias digitais no ensino emergencial remoto e presencial
OSMAR THARLLES BORGES DE OLIVEIRA, Narciso das Neves Soares
1-30
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7174
Medicalização da infância:
uma análise sobre o estado do conhecimento a partir das pesquisas de mestrado em Educação e Psicologia no Brasil (2010-2020)
Brunesa Paulus de Morais, Janaina Damasco Umbelino
1-33
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.6955
A ética do cuidado animal
aprendizagens a partir do protagonismo infanto-juvenil a partir da I Conferência Municipal Infanto-Juvenil de Educação Ambiental do município de Rio Grande
Karine Ferreira Sanchez Sanchez, Ottoni de Leon, Washington Luiz dos Santos Ferreira Ferreira
1-21
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7052
THE Education on Amazon:
brief reflections about the impacts of the pandemic on municipal schools from Manaus/AM.
Gianne de Sousa Costa, Selma Suely Baçal de Oliveira
1-18
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7087
VISUALITIES AND AFFECTS IN EDUCATION
Leisa Sasso
1-27
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7137
LIGHT, CAMERA... EDUCATION!
The power of a group of teachers in continuous training activities mediated by cinema
Ludmila Rodrigues Rosa, Sandro Rogério Vargas Ustra
1-24
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7007
“Meu gato mais tonto do mundo”:
relação texto e imagem no livro ilustrado e a formação de leitores
Magda Dezotti, Diana de Lima Correia Muniz , Michele Chaiben Vargas
1-29
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7082
Socioemotional aspects in the teacher-student relationship and school learning:
a literature review
Hugo Bachini Neves, Joice Araújo Esperança
1-20
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7108
OS casos de violência física entre estudantes
outros possíveis sujeitos nos discursos apassivados
Sergivano Santos, Marcelo Miranda
1-20
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7187
Country education and the controversial national field education movement
Elias Canuto Brandão
1-24
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.6964
Passeios remotos
uma discussão sobre o impacto da Covid-19 na rotina de alunos em preparação para o Enem no Estado de Pernambuco
Ticia Cassiany Ferro Cavalcante, Raphael Alves da Silva
1-25
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7056
Teacher training from the perspective of ethnic-racial relations education: it is possible to speak of an anti-racist learning to teach?
a insurgência contemporânea de uma aprendizagem da docência antirracista
Tiago Morais de Freitas, Francisco Mirtiel Frankson Moura Castro
1-32
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7095
A brief study on inequalities experienced by students with disabilities in the COVID-19 pandemic in Damolândia-Goiás
Jessica Hilário Pinto, Glaucia Vieira Candido
1-22
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7165
Content, form, and addressee of the planning of educational work in physical education at school:
state-of-art of publications from CAPES Periodicals Portal and Scielo database
Moacyr dos Santos Oliveira, Wilson Alviano Júnior
1-25
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7044
Science teaching in early childhood education between the years 2005 to 2021
Mariana Reis Cotrim Gonçalves, Renata Martins dos Santos Paro
1-25
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7084
Digital educommunicative teaching’ practices and models in the chemistry PIBID: an analysis of formative experiences.
Pierre André de Souza, Adria Vasconcelos Cortez
1-22
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.36704/eef.v27i51.7121
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Keywords
indexadores
Indexadores e buscadores
redes
Redes sociais